Η ΠΑΡΕΜΒΟΛΗ είναι ένα ανεξάρτητο αριστερό σχήμα της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αριστερής Κίνησης που δραστηριοποιείται στο Φυσικό Αθηνών.

Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΤΡΥΠΙΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ, ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!


Κοντεύει να τελειώσει άλλη μία εξεταστική περίοδος και όλοι μας έχουμε καταβάλλει (και σε αυτήν) τεράστιες προσπάθειες για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στην απαιτητικότητα των μαθημάτων και γενικότερα της σχολής (ο καθένας στο βαθμό που του αναλογεί και «σηκώνει»). Ειδικά για όσους από εμάς «κυνηγάμε» να πάρουμε το πτυχίο οι αλλεπάλληλες εξετάσεις αποτελούν ένα επιπλέον «βάρος» αλλά ταυτόχρονα και ένα αναγκαίο κακό, που όλοι οι «επί πτυχίω» καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε καθώς τα περιθώρια στενεύουν και τα καύσιμα του καθενός αρχίζουν και τελειώνουν.
Έκπληκτοι λοιπόν βγήκαμε απ το αμφιθέατρο όπου δινόταν το μάθημα «Ηλεκτρομαγνητισμός I» για την επί πτυχίω εξεταστική στις 11/5. Άλλη μία εξεταστική που η συντριπτική πλειοψηφία δεν «ακούμπαγε» τα θέματα. Το μόνο που μας εξέπληξε περισσότερο ήταν ότι η συντριπτική αυτή πλειοψηφία αποτελούταν από ΟΛΟ το αμφιθέατρο πλην από ένα (1) «δεκάρι», τρία (3) «πεντάρια» και τέσσερα (4) «τριάρια». Μέσα σε ένα γεμάτο αμφιθέατρο λοιπόν (περίπου 60-70 άτομα) όχι μόνο κόπηκε το 94,3 % (!) αλλά το 88,6 % έγραψε βαθμό 0, 1 και 2!!Το λιγότερο λοιπόν που θα μπορούσε κανείς να κάνει την ημέρα της αναβαθμολόγησης ήταν ένα αυθόρμητο μάζεμα των ενδιαφερόντων (όσων έδωσαν το μάθημα ή/και όσων σκοπεύουν να το δώσουν), ώστε να βρεθούμε ενώπιο του κ. Σπανού και κ. Σταμόπουλου και να δοθούν εξηγήσεις για την απαράδεκτη αυτή εξέταση και συνεπώς τα αποτελέσματα!
Δε θα μπορούσε να λείπει απ το χορό και ο Πρόεδρος του τμήματος κ. Τετράδης καθώς από μόνος του έχει δείξει πολλές φορές την «ολόψυχη συμπαράσταση» του στους φοιτητές, το Φοιτητικό Σύλλογο, τα αιτήματα του και τις αποφάσεις του! Το προφανές που θα σκεφτόταν ο καθένας ήταν η επανεξέταση του μαθήματος καθώς αυτά τα αποτελέσματα δεν επιδέχονταν καν κανονικοποίηση ή «στρογγύλωμα» των βαθμών, έτσι ώστε να αλλάξει αυτή η ντροπιαστική εικόνα της αποτυχίας του 94,3 %. Αυτό, λοιπόν, ήταν και το αίτημα όσων μαζευτήκαμε. Απέναντι μας βρήκαμε (αρχικά) τον κ. Τετράδη, ο οποίος πεισματικά αρνιόταν οποιαδήποτε προσπάθεια επανεξέτασης του μαθήματος με διαφορετικά θέματα επικαλούμενος τον «νόμο». Να θυμίσουμε λοιπόν στον Κ. Τετράδη ότι έχει επαναληφθεί εξεταστική στο παρελθόν, σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως μετά τον πολύμηνο απεργιακό αγώνα των διοικητικών υπαλλήλων και την από κοινού συμμετοχή του ΦΣ με επαναλαμβανόμενες καταλήψεις (το ακαδ. έτος 2013-2014). Με λίγα λόγια είναι τελικά στην ευχέρεια του καθενός το πότε πηγαίνει με το «γράμμα του νόμου» και αν/πότε το παραβλέπει για να καλύψει δικά του συμφέροντα και όχι αυτά των φοιτητών.
Σαν να μην έφτανε όμως όλο αυτό ήρθαμε αντιμέτωποι με την (πλέον αναμενόμενη) χείριστη συμπεριφορά που θα μπορούσαμε να έχουμε! Σύμφωνα με τον κ. Τετράδη «μερικά θέματα ήταν γελοία, λυκειακού επιπέδου. Όποιος δεν έγραψε τουλάχιστον 2,5 δεν αξίζει να περάσει το μάθημα». Πολλές φορές μάλιστα εμπόδιζε τους φοιτητές να μιλάνε επειδή «δεν έδωσες το μάθημα σ αυτήν την εξεταστική-δεν μιλάω μαζί σου» λες και δεν μπορεί να εκφέρει κάποιος φοιτητής άποψη για τη δυσκολία των θεμάτων (ειδικά αν έχει περάσει το μάθημα σε προηγούμενη εξεταστική!). Δεν άργησαν να έρθουν τόσο οι προσωπικές επιθέσεις, οι έμμεσες στοχοποιήσεις φοιτητών («με διάφορους από σας έχω διαπληκτιστεί στους διαδρόμους της σχολής, αν ήθελα θα θυμόμουν φάτσες και ονόματα»), όσο και οι προσπάθειες να στρέψει τον ένα φοιτητή απέναντι στον άλλον («αν συνεχίσει να μιλάει αυτός θα φύγω-αυτό θέλετε;»). Με άλλα λόγια μετά από ένα σόου σχετικά με το πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος του και πόσο πολύ τον εμποδίζουμε απ τα καθήκοντα του, κατέληξε μονάχα στην «προσωπική δέσμευση» ότι συζήτησε τα θέματα με τους διδάσκοντες και αποφάσισαν από κοινού να δείξουν μια «επιείκεια» στην αναβαθμολόγηση(!) (αργότερα στην αναβαθμολόγηση ούτε σε όσους είχαν γράψει 3 δεν ανέβηκε ο βαθμός!!!).
Αντίστοιχη αντιμετώπιση δεχθήκαμε και από τους διδάσκοντες καθηγητές (προφανώς σε χαμηλότερη ένταση). Καμία σκέψη για επανεξέταση του μαθήματος καθώς «τα θέματα ήταν πανεύκολα-πιο εύκολα από άλλες χρονιές» (μάλλον θεωρούν το 94% των φοιτητών τους ηλίθιους) συνοδευόμενοι με γέλια κάθε φορά που αναφερόμασταν στο αίτημα για επανεξέταση! «Αυτά τα πράγματα δε γίνονται πουθενά». Λες και γίνεται σε πολλές σχολές η συντριπτική πλειοψηφία να μην μπορεί να περάσει ένα μάθημα, πόσο μάλλον να το «αγγίξει»!
Περιττό να πούμε λοιπόν πως αυτή η περίπτωση κάθε άλλο παρά μεμονωμένο περιστατικό δεν αποτελεί! Όλοι έχουμε τύχει σε σκηνικά (ή έχουμε ακούσει παραπάνω από ένα) όπου οι εξετάσεις ορισμένων μαθημάτων (πολλές φορές και ο τρόπος βαθμολόγησης τους) δεν επιδέχονται αντικειμενικής κριτικής, παρά μόνο καθορίζονται απ τις διαθέσεις του κάθε διδάσκοντα να περάσει ή (συνήθως) να κόψει κόσμο! Ατάκες όπως «είσαι μικρός ακόμα για να σε περάσω», «έχεις δώσει το μάθημα ΜΟΝΟ xyz φορές, έλα πάλι το Σεπτέμβρη», «δεν είναι εικόνα γραπτού για να περάσει, ασχέτως αν έχεις κάνει ή όχι λάθη», «σιγά μη διορθώσω όλα τα γραπτά-όποιος ξέρει ότι έχει γράψει καλά θα έρθει στην αναβαθμολόγηση και θα τον περάσω» είναι μόνο μερικές απ τις πολλές περιπτώσεις που έχουμε αντιμετωπίσει στον τρόπο με τον οποίο εξεταζόμαστε! Πλέον αποτελεί γεγονός πως δεν υπάρχουν εύκολα και δύσκολα μαθήματα, αλλά εύκολοι και δύσκολοι καθηγητές. Μαθήματα που «μένανε για πτυχίο» στους φοιτητές και στα οποία έχει αλλάξει ο καθηγητής βλέπεις τρομερή διαφορά στην «αποδοτικότητα» των εξεταζόμενων. Αντίστοιχα, μαθήματα που θεωρούνταν απ τα εύκολα της σχολής, «πάνε για πτυχίο» με τον καινούριο διδάσκοντα!
Με άλλα λόγια θέλουν να μας πείσουν πως το μόνο ρόλο που έχουμε στη σχολή είναι να είμαστε όσο πιο αδρανείς και υπάκουοι γίνεται στην καλή η κακή θέληση του καθενός! Πέρα απ την γενικά υποβάθμιση των κοινωνικών και γενικών κριτηρίων μας, υποβαθμίζουν και το επιστημονικό μας κριτήριο, την άποψη που μπορούμε να έχουμε πάνω στα μαθήματα που διδασκόμαστε, το αντικείμενο της επιστήμης πάνω στην οποία εντρυφούμε κοκ.
Εμείς λοιπόν δηλώνουμε πως όχι μόνο έχουμε άποψη, επιστημονικό κριτήριο και γνώμη πάνω στην αποτελεσματικότητα των εξετάσεων του κάθε μαθήματος (άρα επί της ουσίας του κάθε καθηγητή), αλλά θα είμαστε εδώ για να παλεύουμε συλλογικά και δε θα κοιτάμε μονάχα την πάρτη μας. Όχι με τη λογική του να περάσουμε ένα μάθημα όσο πιο ανώδυνα γίνεται για μας και ας ψοφάει η κατσίκα του γείτονα-συνάδελφου μας, αλλά για να μπορούμε να διεκδικούμε ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών-ζωής για όλους! Είμαστε η πρώτη γενιά που καλείται να ζήσει χειρότερα απ την προηγούμενή της και σε μια περίοδο όπου το πανεπιστήμιο θα έπρεπε να είναι για εμάς ένα γεμάτο οπλοστάσιο για τη ζωή μας, αποτελεί αυτή τη στιγμή ένα απ τα μεγαλύτερα εμπόδια γι αυτήν, ειδικά όταν πολλοί από μας αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε ταυτόχρονα με τις σπουδές μας για να μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα!
Κόντρα λοιπόν στη σαπίλα της αποξένωσης του ενός από τον άλλο, της ανταγωνιστικότητας και του ατομικού δρόμου που μας επιβάλλεται καθημερινά, μπας και μπορέσουμε να βρούμε μια διέξοδο για τα προβλήματα μας πατώντας επι πτωμάτων, απαντάμε με συλλογική δράση και διεκδικήσεις! Απαιτούμε την επανεξέταση του «Ηλεκτρομαγνητισμού I» , καθώς επίσης και ένα τέλος οποιασδήποτε μορφής καθηγητικής αυθαιρεσίας και επιβολής στο όνομα της «αυθεντίας». Κλιμακωτής δυσκολίας θέματα που θα εξετάζουν την ουσία της επιστήμης που διδασκόμαστε και δε θα αναγκάζουν τους φοιτητές να πηγαίνουν σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα για να πάρουν ένα πτυχίο! Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες τις δικές μας και της κοινωνίας!
ΚΑΛΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 26/6, ΣΤΙΣ 10:00 ΔΙΠΛΑ ΑΠ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΜΕ ΕΠΙ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΠ ΤΟ ΤΜΗΜΑ, ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ Η/Μ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ!